60'lar, 70'ler ve 80'ler / Mezardaki Ses

"Ve sonunda, göreceğin aşk, vereceğin aşka eşit olacaktır." - The Beatles (The End)

9 Ocak 2016 Cumartesi

Dizi Meydan Okuması (1.Gün)


Hazırsak başlıyorum ? Meydan okumayı duyurduğum ilk yazımda (buradan) soruların tam listesi vardı. Fakat bazı soruların değiştirilmesi gerektiğini yazmıştım. Aldığım geri dönüşler çerçevesinde listeyi yeniden sıraladım. Bazı soruların yerlerini de değiştirdim. İşte soruların tam listesi:

1) En sevdiğiniz dizi hangisi?
2) En sevdiğiniz dizinin en sevdiğiniz sahnesi hangisiydi?
3) Herkesin mutlaka izlemesi gerektiğini düşündüğünüz dizi hangisi?
4) Çok daha fazla insanın izlemesini istediğiniz dizi hangisi?
5) İptal olmaması gerektiğini düşündüğünüz ama iptal edilen dizi hangisiydi?
6) Yeniden çekilecek olan diziler arasında sizi en çok heyecanlandıran hangisi?
7) Başta sevmeyip de zamanla bayıldığınız dizi hangisiydi?
8) Bu sezon gösterilen diziler arasında en sevdiğiniz hangisi?
9) İzlemeyi düşündüğünüz eski/yeni dizi hangisi?
10) Hiç beğenmediğiniz dizi hangisi?
11) Adıyla en çok uyumlu olduğunu düşündüğünüz dizi hangisi?
12) İlk göz ağrınız hangi diziydi?
13) En iyi dizi kadrosu hangi dizideydi?
14) En sevdiğiniz dizi jeneriği hangisi?
15) Müziklerini çok sevdiğiniz dizi hangisi?
16) En başarılı dönem dizisi hangisi?
17) En sevdiğiniz animasyon dizisi hangisi?
18) En sevdiğiniz komedi dizisi hangisi?
19) En sevdiğiniz mini dizi serisi hangisi?
20) En sevdiğiniz bilimkurgu/gizem/macera dizisi hangisi?
21) Kirli zevkiniz olarak gördüğünüz dizi hangisi?
22) En iyi öpüşme sahnesi hangi dizideydi?
23) En sevdiğiniz erkek dizi karakteri?
24) En sevdiğiniz kadın dizi karakteri?
25) En sinir bozucu dizi karakteri kim?
26) Hangi karakterin ölümü sizi çok üzmüştü?
27) En iyi "ilk bölüm" hangi dizideydi?
28) En iyi dizi finali hangisiydi?
29) Sizi hayal kırıklığına uğratan dizi hangisiydi?
30) En iyi dizi repliği hangisi?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.Gün  En sevdiğiniz dizi hangisi? 

Bu soruya vereceğim yanıtı herhalde cümle alem biliyordur fakat meydan okuma gereği uzun uzun cevaplamam lazım.  
 "Her şey, herkes, her yer bir gün yok olur.."

Six Feet Under, benim için bir diziden ötesiydi; hani bir kitap okursunuz ve hayatınıza dokunduğunu hissedersiniz ya, o hissi yaşatan bir şaheserdi. Yaşamın kendisini, ölüm gerçeğiyle harmanlayan ve izleyenlerde her bölüm sorgulamalar yaptıran fevkalade sarsıcı bir diziydi.

Hepimiz doğuyoruz, emekliyoruz, tutunup ayağa kalkmaya çabalıyoruz, aşık oluyoruz, hatalar yapıyoruz, seviliyoruz, seviyoruz, sevdiklerimizi kırıyoruz, bazen de onları kaybediyoruz ve en sonunda hayata veda ediyoruz.

Tüm bunlar -ya da kısaca hayat- cenaze evi işleten Fisher ailesi ekseninde beş sezon boyunca anlatılıyor. Kimi zaman ailenin çilekeş annesi Ruth'un yerine koyuyoruz kendimizi, kimi zamansa evin sorunlu ergeni Claire oluyoruz. David gibi hatalar yapıyoruz; ama en az onun kadar aşkı tadıyoruz. Hepimiz Nate gibi hayatımızı yoluna koymaya çabalamıyor muyuz ? Çünkü hepimiz Fisher'ların yaşadıklarını yaşıyoruz. Hayattayız ve hayat, ölümle yaşam arasında gidip geliyor.

Bitmesinin üzerinden tastamam on bir yıl geçmesine rağmen diyalogları, gerçekçi karakterleri ve tabii ki vurucu finaliyle akıllardan çıkmıyor. İzleyenler bilir, seyirciyi ağlamaktan komaya sokacak bir finale sahip. Zaten dizinin kendisi de final bölümü de "tüm zamanların en iyi dizisi/finali" listelerinde kendilerine her daim yer buluyor. Herkesin bu "yolculuğa" çıkmasını öneririm; çünkü aslında hepimiz o yolun üzerinde yolumuzu arıyoruz. Peki yol nereye çıkıyor ?


11 yorum:

  1. Hazırız hazırız :) Ben de yorumlarımla takip etcem gerçi pek yorum yapabileceğim konu olmayacak gibi ama meselaa bu sorunun cevabı bildiğim yerden çıktı :P
    Her yolculuk bir arayıştır biz de sfu da bunu görüyoruz bence her karakterin bir yolu ve farklı arayışları var nereye vardıkları önemli olmayan bir arayış senaryosu çok tekrara düşmeden insanı sıkmayan hayattın kendisinden alıntıların olduğu bir dizi :) izleyebildiğim nadir dizilerden bakalımm bu meydan okumasıyla birlikte yine bir dizi gönlümü çalacak mıı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ben de yorumlarını heyecan içinde takip edeceğim :) SFU kalitesinde bir çok diziden söz edeceğim; ikna edebilir myim bilmiyorum :p

      Sil
  2. yine bir meydan okuma ve çok da sevdiğim en merakla takip edeceğim kategori bu. katılsam mı bilemiyorum işte yazılarım yetişmezse üzülürüm. belki yazmayıp sadece 2 cümleyle bir görsel paylaşırsam katılabilirim gibi. bakalım nasıl güzel diziler keşfedeceğiz bu mimde. bir de ilk yazım dediğin yazıyı bulamadım ben. link verebilir misin? kimler katılıyor merak ettim hem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur bence :) Zaten her soruya bu kadar verecek uzun cevabım olmayabilir benim de :) Kimi zaman uzun kimi zamansa kısa kısa yazacağım. Görsellerle destekleyerek. Eğlenceli olacağından şüphem yok.

      http://zihninarkasokaklari.blogspot.com.tr/2015/12/meydan-okuyorum-winter-is-coming.html

      Sil
    2. tamam o zaman ben de katılıyorum hatta bu gece uyumadan üşenmezsem ilk soruyu cevaplarım. :) ay çok heyecanlı. :)

      Sil
    3. bu arada six feet under gerçekten izlemek istediğim ama bir türlü başlayamadığım dizilerden biri. bazı böyle kült dizilere nedense bir türlü başlayamıyorum. daha zamanı var sanırım ve o zaman geldiğinde çok seveceğimi hissediyorum. :)

      Sil
    4. Sopranos ve MadMen var benim de başımda :) Onlara bir türlü başlayamadım.

      Sil
  3. Ben bu diziyi izlemedim maalesef. Ama biliyorum tabii. Fırsat bulunca bakmak lazım.
    Benim en sevdiğim dizi kesinlikle "Mad Men".
    Bir de ben çok ufakken TRT'de yayınlanan bayıla bayıla izlediğim bir Aşk Gemisi vardı:) Çok severdim onu, hala hatırlarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mad Men'i de ben izlemedim :D Fakat merak ediyorum kendisini.

      Sil
  4. hepimize hayırlı uğurlu olsun, ben de az önce yazdım.
    umarım alnımızın akıyla çıkabiliriz bu işten. :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de başladım komşum. Hadi sen de meydan okumaya dön, bizleri teşvik et :)
    Cevabına şaşırmadım, sen de benimkilere şaşırmayacaksın muhtemelen :P

    Hayırlı, uğurlu olsuuun. (Daha ilk başlarda Bowie'nin kaybı yaşandı, umarım son olur.)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil